-
List dorosłych do rodziców
Opublikowano: 4 kwietnia 2020 Brak komentarzyCzytaj dalszą część tego wpisu »
-
Przykładowe ćwiczenia usprawniające grafomotorykę
Opublikowano: 8 maja 2017 Brak komentarzyNa rozwój manualny wpływa ogólny rozwój fizyczny dziecka. Nie zabraniajmy, więc mu biegania, wspinania się, czołgania, czy jazdy rowerkiem, „bo się spocisz i zachorujesz”. Bardzo ważnym elementem w nabieraniu płynności ruchów jest samoobsługa dziecka: wiązanie butów, zapinanie guzików. Budowanie, lepienie, majsterkowanie, wycinanie to również baza do usprawniania precyzji rąk. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
Opublikowano: 7 maja 2017 Brak komentarzyDlaczego właściwie maluch tak często mówi „nie chcę!” albo „nie będę!”? Czy można się jakoś z takim uparciuchem dogadać? Pewnie, że tak. Udaje, że nie słyszy, gdy po raz dziesiąty prosisz, by sprzątnęło zabawki. Głuchnie na dźwięk słowa „obiad”, choć przed chwilą świetnie słyszało, co szeptałaś na ucho jego tacie. Chowa się, gdy każesz mu myć zęby. Nie rozumie słowa „nie!”, choć samo używa go dużo częściej, niż jesteś w stanie znieść… Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Wykorzystanie lampy UV do ćwiczeń w ciemni
Opublikowano: 5 maja 2017 Brak komentarzyLampa ultrafioletowa oświetla elementy, które pokryte są substancją świecącą UV np. piłeczki, pałeczki, plastelina, flamastry itp. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Metoda symultaniczno-sekwencyjna – inaczej metoda krakowska lub metoda sylabowa. Na czym polega i jak ją zastosować w nauce czytania?
Opublikowano: 5 maja 2017 Brak komentarzyMetoda symultaniczno-sekwencyjna (metoda sylabowa, metoda krakowska) to skuteczna metoda nauki czytania opracowana przez doświadczonego logopedę prof. Jagodę Cieszyńską. Metoda wykorzystywana jest przez terapeutów pracujących z dziećmi, które nie umieją jeszcze czytać lub z dziećmi mającymi problemy z czytaniem (zagrożonymi dysleksją). Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Sześć zasad postępowania z autystami wg Johna Eldera Robisona
Opublikowano: 21 kwietnia 2016 Brak komentarzyZASADA 1
MÓW DOKŁADNIE, CZEGO CHCESZ I CO MASZ NA MYŚLI.
Nasz autyzm sprawia, że z trudem rozumiemy to, co dla ciebie jest oczywiste.
Przykładowo, możesz wskazać jakiś kąt pokoju i wszyscy, oprócz nas, tam się przemieszczą. Nie rozumiemy przekazów niewerbalnych, więc stoimy na środku, samotni i przerażeni, bo wszyscy gdzieś sobie poszli, a my nie wiemy dlaczego. Czytaj dalszą część tego wpisu » -
Programy komputerowe wspomagające naukę i rozwój dziecka autystycznego
Opublikowano: 13 grudnia 2012 Brak komentarzyPolecam stronę autyzmsoft.pl Znajdziecie tam proste, przydatne programy komputerowe wspomagające nauczanie i ogólnie pojęty rozwój dziecka autystycznego. Programy, czy raczej programiki są proste, jest w nich tylko to, co trzeba. Nic więcej. Znajduje się tam kilkanaście niewielkich aplikacji, które stworzył dla swojego autystycznego syna tata – informatyk. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Jak podtrzymywać pozytywne zmiany zachowania
Opublikowano: 13 grudnia 2012 Brak komentarzyPrawdopodobieństwo pogorszenia się zachowania.
Z pewnością wielu z was dojdzie do wniosku, że pomimo początkowej poprawy z czasem wszystko wraca do punktu wyjścia. Czytaj dalszą część tego wpisu » -
Jak przewidywać kłopoty i jak ich unikać
Opublikowano: 13 grudnia 2012 Brak komentarzyJeżeli wiecie już, że istnieją pewne sytuacje czy okoliczności, które prowadzą do trudnych zachowań — macie kilka możliwości działania. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
A jeśli trudno zdobyć się na stanowczość wobec dziecka?
Opublikowano: 13 grudnia 2012 Brak komentarzyWiele osób ma z tym kłopoty. Jeżeli dziecko z reguły nie zwraca uwagi na to, co do niego mówicie, możecie zastosować podane niżej sposoby, aby upewnić się, że dziecko rzeczywiście was słucha:
• trzymajcie dziecko za ramiona, kiedy wydajecie mu polecenie,
• patrzcie mu w oczy,
• mówcie wyraźnie i zdecydowanie,
• mówcie spokojnie Czytaj dalszą część tego wpisu »
Autyzm
Porady dla rodziców dzieci autystycznych