Ikonka RSS Bullet (black)
  • Pięć metod pokonywania bezwładu dziecka z Zespołem Aspergera

    Opublikowano: 23 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Skłonność do bezwładu nie skazuje dziecka na stały pobyt w zamkniętej placówce, ale wskazuje inną krzywą uczenia się niż u ludzi zdrowych. Na przykład dzieci z Zespołem Aspergera mogą być dobre w sztukach walki, ale zazwyczaj trzeba im pokazać każdy możliwy ruch, który później przećwiczą. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Nacisk na unikanie zmian – ZA

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Dzieci z zespołem Aspergera często mają problemy z zaakceptowaniem nawet minimalnych zmian – są bardzo wrażliwe na stresory środowiskowe, a niekiedy angażują się w rytuały. Są niespokojne i mają skłonności do obsesyjnego zamartwiania się, gdy nie wiedzą, czego mają oczekiwać. Stres, zmęczenie i przeciążenie sensoryczne łatwo wytrącają je z równowagi. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Upośledzenie interakcji społecznych – ZA

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Dzieci z zespołem Aspergera wykazują niezdolność zrozumienia skomplikowanych reguł interakcji społecznych: są naiwne, skrajnie egocentryczne; mogą nie lubić kontaktu fizycznego; mówią w kierunku ludzi zamiast do nich; nie rozumieją dowcipów, ironii i metafor; stosują monotonny lub wyniosły, nienaturalny ton głosu; niewłaściwie wykorzystują kontakt wzrokowy; brak im wrażliwości i taktu; niewłaściwie interpretują wskazówki społeczne. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Ograniczony zakres zainteresowań – ZA

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Źródło: Karen Williams “Zrozumieć ucznia z zespołem Aspergera: wskazówki dla nauczycieli” – (program”Choroby rzadkie bez tajemnic”).
    Dzieci z zespołem Aspergera znajdują sobie ekscentryczne, absorbujące zajęcia lub oddają się dziwacznym, intensywnym fiksacjom (niekiedy obsesyjnie zbierają nietypowe przedmioty). Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Problemy z koncentracją – ZA

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Dzieci z zespołem Aspergera są często nieskoncentrowane na zadaniu, rozpraszane przez bodźce wewnętrzne; są bardzo zdezorganizowane; mają trudności z poświęcaniem uwagi temu, co się dzieje w klasie (często nie można powiedzieć, że są one słabo skoncentrowane – ich koncentracja nosi raczej znamiona „dziwaczności”. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Problemy z koordynacją ruchów – ZA

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Dzieci z zespołem Aspergera są niezgrabne i nieporadne pod względem fizycznym; stawiają sztywne, niezręczne kroki; nie mają osiągnięć w grach wymagających zdolności motorycznych; doświadczają też problemów z ruchami precyzyjnymi, które mogą stawać się przyczyną kłopotów z pisaniem, powodować zmniejszenie tempa rozwiązywania zadań szkolnych oraz wpływać na ich umiejętność rysowania. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Trudności z nauką – ZA

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Dzieci z zespołem Aspergera wykazują zwykle przeciętną lub ponadprzeciętną inteligencję (zwłaszcza w sferze werbalnej), mają jednak trudności z myśleniem na wyższym poziomie generalizacji – występują u nich również kłopoty z rozumieniem. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Wrażliwość emocjonalna – ZA

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Dzieci z zespołem Aspergera wykazują się inteligencją umożliwiającą im podejmowanie współzawodnictwa w ramach typowego systemu nauczania, często jednak nie posiadają zasobów emocjonalnych pozwalających im radzić sobie z realizowanymi w klasie zadaniami. Dzieci te są podatne na stres powodowany trudnościami adaptacyjnymi. Samoocena jest niska – są one często bardzo krytyczne względem siebie i nie są w stanie tolerować pomyłek. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Zrozumieć ucznia z Zespłem Aspergera (porady dla nauczycieli)

    Opublikowano: 6 listopada 2011 Barbara Brak komentarzy

    Źródło: Karen Williams “Zrozumieć ucznia z zespołem Aspergera: wskazówki dla nauczycieli” – Choroby rzadkie bez tajemnic.
    Dzieci dotknięte zespołem Aspergera tak łatwo zniechęcają się pod wpływem działania stresorów środowiskowych i wykazują tak głębokie upośledzenie zdolności do tworzenia więzi międzyludzkich, że nie dziwi stwierdzenie, iż sprawiają wrażenie osób „delikatnych, podatnych na zranienie i żałośnie dziecinnych” (Wing, 1981, s. 117). Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Zespół Aspergera – kryteria diagnostyczne

    Opublikowano: 29 października 2011 Barbara Brak komentarzy

    Zespół Aspergera. Ogólne kryteria diagnostyczne
    wg Gillbergi Gillberg,1989

    1. Upośledzenie społeczne (skrajny egocentryzm)
    2. Wąskie zainteresowania
    3. Powtarzające się codziennie zajęcia
    4. Osobliwość mowy i języka
    5. Zaburzenia komunikacji niewerbalnej
    6. Niezdarność ruchowa Czytaj dalszą część tego wpisu »