-
Kilka słów o nagrodach (zwanych czasem wzmocnieniami pozytywnymi)
Opublikowano: 13 grudnia 2012 Brak komentarzyIstnieją dwa rodzaje nagród: społeczne i konkretne (materialne).
Nagrody społeczne wydają się ważniejsze.
Oto niektóre z nich: uwaga, uśmiech, chwalenie dziecka za konkretne zachowanie, zachęta, słowa: „Bardzo dobrze”, „Wspaniale!” Czytaj dalszą część tego wpisu » -
Odesłanie: metoda ignorowania trudnych dzieci
Opublikowano: 11 grudnia 2012 Brak komentarzyJak już wspomnieliśmy, z badań wynika, że jedną z naj¬cenniejszych nagród jest dla dzieci uwaga, jaką na nich skupiamy. Podobnie jedną z najbardziej skutecznych kar jest chwilowe niezwracanie uwagi na dziecko. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Jak dziecko uczy się być „dobre” ?
Opublikowano: 11 grudnia 2012 Brak komentarzyDo tej pory zajmowaliśmy się zasadami określającymi, w jaki sposób dziecko uczy się, jak być „dobre” albo, innymi słowy, jak nie być „złe”. Opiekunowie, którzy poznają te zasady i nauczą się je właściwie stosować, mogą skutecznie kierować zachowaniem dzieci. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Zwracanie uwagi na pozytywne zachowania i wzmacnianie tych zachowań
Opublikowano: 11 grudnia 2012 Brak komentarzyPrzypuśćmy, że zdecydowaliście się zająć takimi zachowaniami, jak „nieposłuszeństwo” lub „niewypełnianie poleceń”. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Sekwencja A-B-C: co to znaczy?
Opublikowano: 11 grudnia 2012 Brak komentarzy1. Co oznaczają te litery?
Literą A oznaczamy wydarzenia poprzedzające dane zachowanie, czyli to, co działo się bezpośrednio przedtem.
B oznacza zachowanie, czyli to, co dziecko rzeczywiście robi i mówi.
C — to konsekwencje zachowania dziecka, czyli to, co dzieje się bezpośrednio po wystąpieniu danego zachowania. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Obserwacja zachowania
Opublikowano: 11 grudnia 2012 Brak komentarzyPierwszym krokiem w obserwacji wybranego przez was zachowania jest sporządzanie bardzo dokładnych notatek dotyczących częstotliwości jego występowania. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
Opublikowano: 11 grudnia 2012 Brak komentarzyPodstawową cechą podejścia behawioralnego jest jego specyficzność. Żyjący w ciągłym stresie opiekunowie dzieci nadaktywnych lub wymagających ciągłej uwagi skłonni są mówić o nich, że są „nie do opanowania”, że „wymykają się spod kontroli”. Czytaj dalszą część tego wpisu »
-
Zachowania dzieci autystycznych
Opublikowano: 7 maja 2012 Brak komentarzyJak już wiadomo, autyzm to całościowe zaburzenie rozwoju, które ma wpływ na przebieg procesów rozwojowych. Diagnozując dziecko z autyzmem należy wziąć pod uwagę trzy kryteria, które są odbiciem zachowania dziecka autystycznego już we wczesnym dzieciństwie: 1.
- Jakościowe zaburzenia interakcji społecznych
- Jakościowe zaburzenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- Znacząco ograniczony repertuar aktywności i zainteresowań
-
Bezpłatne poradnictwo
Opublikowano: 12 kwietnia 2012 Brak komentarzyBEZPŁATNE PORADNICTWO świadczone w Fundacji SYNAPSIS
w ramach Ośrodka Informacyjno-Prawnego:Telefon do Ośrodka Informacyjno-Prawnego Fundacji SYNAPSIS: 022 825 01 34
e-mail ogólny: poradnictwo@synapsis.waw.pl Czytaj dalszą część tego wpisu » -
Opanowanie czytania i pisania
Opublikowano: 7 grudnia 2011 Brak komentarzyZjawisko zaburzonej analizy i syntezy wzrokowej nie sprowadza się tylko do globalnego opóźnienia rozwojowego w tym zakresie. Taką właściwością percepcji wzrokowej, która ma duże znaczenie w procesie nauki czytania i pisania Czytaj dalszą część tego wpisu »
Autyzm
Porady dla rodziców dzieci autystycznych