Ikonka RSS Bullet (black)
  • Odesłanie: metoda ignorowania trudnych dzieci

    Opublikowano: 11 grudnia 2012 Barbara Brak komentarzy

    Jak już wspomnieliśmy, z badań wynika, że jedną z naj¬cenniejszych nagród jest dla dzieci uwaga, jaką na nich skupiamy. Podobnie jedną z najbardziej skutecznych kar jest chwilowe niezwracanie uwagi na dziecko. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Jak dziecko uczy się być „dobre” ?

    Opublikowano: 11 grudnia 2012 Barbara Brak komentarzy

    Do tej pory zajmowaliśmy się zasadami określającymi, w jaki sposób dziecko uczy się, jak być „dobre” albo, innymi słowy, jak nie być „złe”. Opiekunowie, którzy poznają te zasady i nauczą się je właściwie stosować, mogą skutecznie kierować zachowaniem dzieci. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Zwracanie uwagi na pozytywne zachowania i wzmacnianie tych zachowań

    Opublikowano: 11 grudnia 2012 Barbara Brak komentarzy

    Przypuśćmy, że zdecydowaliście się zająć takimi zachowaniami, jak „nieposłuszeństwo” lub „niewypełnianie poleceń”. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Sekwencja A-B-C: co to znaczy?

    Opublikowano: 11 grudnia 2012 Barbara Brak komentarzy

    1. Co oznaczają te litery?

    Literą A oznaczamy wydarzenia poprzedzające dane zachowanie, czyli to, co działo się bezpośrednio przedtem.

    B oznacza zachowanie, czyli to, co dziecko rzeczywiście robi i mówi.

    C — to konsekwencje zachowania dziecka, czyli to, co dzieje się bezpośrednio po wystąpieniu danego zachowania. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Obserwacja zachowania

    Opublikowano: 11 grudnia 2012 Barbara Brak komentarzy

    Pierwszym krokiem w obserwacji wybranego przez was zachowania jest sporządzanie bardzo dokładnych nota­tek dotyczących częstotliwości jego występowania. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?

    Opublikowano: 11 grudnia 2012 Barbara Brak komentarzy

    Podstawową cechą podejścia behawioralnego jest jego specyficzność. Żyjący w ciągłym stresie opiekunowie dzieci nadaktywnych lub wymagających ciągłej uwagi skłonni są mówić o nich, że są „nie do opanowania”, że „wymy­kają się spod kontroli”. Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Zachowania dzieci autystycznych

    Opublikowano: 7 maja 2012 Barbara Brak komentarzy

    Jak już wiadomo, autyzm to całościowe zaburzenie rozwoju, które ma wpływ na przebieg procesów rozwojowych. Diagnozując dziecko z autyzmem należy wziąć pod uwagę trzy kryteria, które są odbiciem zachowania dziecka autystycznego już we wczesnym dzieciństwie: 1.

    • Jakościowe zaburzenia interakcji społecznych
    • Jakościowe zaburzenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej
    • Znacząco ograniczony repertuar aktywności i zainteresowań
    • Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Bezpłatne poradnictwo

    Opublikowano: 12 kwietnia 2012 Barbara Brak komentarzy

    BEZPŁATNE PORADNICTWO świadczone w Fundacji SYNAPSIS
    w ramach Ośrodka Informacyjno-Prawnego:

    Telefon do Ośrodka Informacyjno-Prawnego Fundacji SYNAPSIS: 022 825 01 34
    e-mail ogólny: poradnictwo@synapsis.waw.pl Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Opanowanie czytania i pisania

    Opublikowano: 7 grudnia 2011 Barbara Brak komentarzy

    Zjawisko zaburzonej analizy i syntezy wzrokowej nie sprowadza się tylko do globalnego opóźnienia rozwojowego w tym zakresie. Taką właściwością percepcji wzrokowej, która ma duże znaczenie w procesie nauki czytania i pisania Czytaj dalszą część tego wpisu »

  • Wskazówki dla terapeutów

    Opublikowano: 7 grudnia 2011 Barbara Brak komentarzy
    • nawiąż kontakt z każdym dzieckiem; pamiętaj o utrzymywaniu kontaktu wzrokowego w dalszym okresie zajęć, gdy dziecko już zaadaptuje się do udziału w ćwiczeniach (w początkowym okresie kontakt wzrokowy może być zbyt trudny dla dziecka); Czytaj dalszą część tego wpisu »